A kórházakban folyamatosan növekszik a dokumentumok mennyisége. Az általános páciens-adatokon kívül az orvosi vizsgálatok (leletek, felvételek, orvosi jelentések) is legtöbbször papírformában vannak meg. A hollandiai Dordrechtben, az Albert Schweizer kórházban –Hollandiában elsőként – elhatározták, hogy Enterprise Content Management (ECM) rendszert vezetnek be. Ebben az orvosi és adminisztratív adatokat egyaránt digitálisan tárolják és hatékonyan kezelik. A kórház nemcsak a feleslegessé váló papír-irattár költségeit takarítja meg, hanem időt is: ha a páciens bármely osztályon vagy részlegnél időpontot kap és ott megjelenik, az illetékes orvosnak lehetősége van a páciens adataiba betekinteni. A kórházat a digitális átállásban a Siemens IT Solutions and Services (a konszern „keresztirányú”, IT-szolgáltató funkcionális szektora ) támogatja, és implementálja a megoldást.

Az Albert Schweizer kórház ugyan sok mindent tárol már digitális formában, de a páciensek sok dokumentumot , analóg felvételeket, leleteket hoznak magukkal – ezeket hozzácsatolják az „aktájukhoz”. Az ECM rendszerben a meglévő elektronikus információt központilag lehet kezelni, az archív dokumentumokat pedig digitálisan rögzíteni. A rendszer implementálásával végbemegy az adminisztratív folyamatok digitalizálása, többek között az egész intézményre kiterjedő dokumentum-menedzsment, minőség-portálok, elektronikus bizonylatformák (ill. a hozzájuk tartozó munkafolyamatok) és az intranet szerkesztését segítő tartalom-menedzsment rendszer révén.

A páciensek minél jobb ellátása érdekében a kórház háziorvosok számára is lehetővé teszi a rendszerhez való hozzáférést egy biztonságos web-portálon keresztül. Sőt, a jövőben a páciensek maguk is egyeztethetnek időpontokat a kórházzal az interneten keresztül.

A pácienseket érintő ügymenet azonban ennél többet igényel. Az egészségügyi szakszemélyzetnek nyomon kell követnie a folyamatokat, az adminisztratív munkatársaknak gördülékenyen kell dolgozni, és korrekt elszámolást/számlázást kell működtetni. Mindezek számára az ECM-rendszer áttekinthető formában jeleníti meg a páciens-adatokat. Az adatok státusza és azoknak páciensekhez és az alkalmazott kezelésekkel és beavatkozásokkal való kapcsolata egyértelmű és könnyen érthető interfészen keresztül tekinthető át. A régi adatokat a rendszer automatikusan archiválja, és gondoskodik a jogszabályilag előírt megőrzési határidőkről is.

Forrás: siemens.hu

 

A bejegyzés trackback címe:

https://papirmentes-iroda.blog.hu/api/trackback/id/tr461392618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása