Csomagok, tisztán

Elektromos üzemű haszonjárműveket adott át a FedEx londoni irodájának a Nissan. A brit fővárosban tíz NV200 EV biztosítja a küldemények gyors és tiszta célba érkezését.

Két hónapon át tartó tesztbe fogott a Nissan és a Federal Express csomagszállító óriás; a kísérlet célja kideríteni, hogyan viseli a környezetbarát technológia azt a rendkívüli igénybevételt, aminek a postaszolgálat teszi ki a járműveket. A próbajárat nem csak a Nissan, hanem a logisztikai szolgáltatók számára is fontos tanulságokkal szolgálhat.
 
A projektben részt vevő, elektromos hajtású prototípusok alapját az az NV200 haszonjármű képezi, amely a közelmúltban elnyerte a New York-i taxitendert; valószínűleg nem kis részben éppen a modell elektromos potenciáljának köszönhetően. A villanymotoros NV műszakilag a Nissan Leaffel mutat rokonságot, a haszonjármű lényegi változtatások nélkül kapta meg az ötajtós családi villanyautó hajtásláncát, valamint akkumulátor-csomagját.
 
A számos díjjal jutalmazott, a mai napig világszerte mintegy húszezer példányban értékesített Leaf a Nissan elektromos közlekedési jövőképének gerince, amelyhez kötődően nem csak egyre fejlettebb töltési infrastruktúrákat dolgoz ki a gyártó, hanem az év eleji japán katasztrófák nyomán előtérbe került igény: az elektromos autók lakossági energiaforrásként, illetve hálózati terhelést kiegyenlítő eszközként történő hasznosítása terén is izgalmas megoldásokat tárt a nagyközönség elé.
 
Habár a Leaf köré szervezett tucatnyi kiegészítő technológia (például a jármű lakossági energiaforrásként, illetve hálózati terhelést kiegyenlítő eszközként történő hasznosítása) az NV200 kapcsán egyelőre nem merült fel – talán azért, mert munkaeszköz lévén vélhetően nem magánlakások hálózatára csatlakoztatva, hanem a céges telephelyen tölti tétlen óráit –, az Európába csak a közelmúltban bevezetett gyorstöltő-rendszert a FedEx rendelkezésére bocsátotta a Nissan, így a csomagszállító vállalat munkatársai akár félóra alatt képesek lesznek 80 százalékra tölteni a furgonok akkumulátorát.
 
A FedEx egyébként két európai és négy észak-amerikai nagyvárosban összesen 43, nulla emissziójú járművet üzemeltet, összhangban azon vállalásával, hogy 2020-re 20 százalékkal javítsa gépjárműparkjának globális átlagfogyasztását, a Nissan NV200 EV pedig már 2011-ben is kipróbálta magát csomagszállító szerepben, a japán posta színeiben. (technet.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://papirmentes-iroda.blog.hu/api/trackback/id/tr493489945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása