A zöld és a virtuális irodáké a jövő?

Az irodaválasztásnál az épület felépítése és belsőépítészete mellett egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a fenntarthatósági szempontok is. Mitől lesz zöld az iroda? Mi a virtuális iroda előnye?

Balla Ákos, a Colliers International piackutatási és értékbecslési divíziójának igazgatója szerint a jövőben irodabérlés esetén alapelvárás lesz a nemzetközi bérlők részéről a zöld minősítés, amely mögött a költséghatékonyság illetve PR szempontok egyaránt megtalálhatók.
 
Schmidt András, a Skanska Magyarország „green business” menedzsere hozzátette, az új zöld irodafejlesztések piaci pozícionálása jelenleg a jobb kiadhatóságról, illetve a produktív munkakörnyezet kialakításáról szól Magyarországon. A kiadhatóság egyik sarokpontját pedig a szervizköltségek jelentik, és amíg ennek 33 %-át az energiafogyasztás teszi ki, úgy 50%-os energiamegtakarítás esetén a szervizköltségek 16%-os csökkenését lehet elérni. A számszerűség döntő tényező a bérlőknek, de a kedvező üzemeltetési költségeken túl a zöld irodák mellett szól az egészséges munkakörnyezetből eredő jobb teljesítmény, és a kevesebb betegség miatt realizálható kisebb mértékű munkakiesés is – hívta a fel a figyelmet a szakértő.
 
A zöld kritériumok a kiskereskedelmi célú ingatlanok esetében nagyon erősen ütköznek a használók igényeivel. A nagy, tágas, fényes, légkondicionált tereket szeretik az üzletfelek és a dolgozók is, ami önmagában ellentmond az energiatakarékosságnak. Ha pedig nagyon energiahatékonyra alakítja ki a fejlesztő az épületet, akkor viszont nem biztos, hogy ezt megfizetik a bérlők – mutat rá Balla Ákos, a Colliers International piackutatási és értékbecslési divíziójának igazgatója a bérlői, felhasználói és a zöld igények között feszülő konfliktusra.
 
„Üres íróasztalok” helyett virtuális irodát!
 
Az irodatípusok legújabb trendje, a virtuális iroda éppen az irodák bérléséből és fenntartásából eredő költségeket kívánja kiküszöbölni. Lényege, hogy a dolgozók fizikailag egymástól távol dolgoznak, különböző városokban vagy akár otthon, de a cég „kívülről” egységes képet mutat. A virtuális iroda-szolgáltatások kínálatába tartozik a vállalat levélpapírján használható postacím, külön telefonszám és a hívásokat fogadó recepciós, a posta átvétele és kezelése, valamint az elkülönített irodához vagy tárgyalóhoz való hozzáférés. Mindezek segítségével a cégek meggyőző képet közvetíthetnek magukról az ügyfelek felé, ugyanakkor nem kell irodabérlésre és adminisztratív személyzetre költeniük.
 
Van, aki tartós megoldásként használja a virtuális irodát, mások átmeneti megoldásként, mielőtt felállítanák saját irodájukat. A költséghatékonyság miatt sokan választják ezt a megoldást, kényelmesen intézik otthonról a családi vállalkozás ügyeit, miközben a cég irodájaként egy jó nevű budapesti üzletközpont címe szerepel. A Regus, a rugalmas munkahelyi megoldások világelső szolgáltatójának adatai szerint csak az utóbbi hónapokban majdnem duplájára nőtt a virtuális irodák száma Budapesten. A magyarországi piacon több ezer ügyféllel rendelkező vállalat elemzése szerint a virtuális irodák iránti érdeklődés a kisvállalkozásoknak és az otthoni irodáknak tudható be, hiszen az ő részükről mutatkozik igény a költségtakarékos, alacsony kockázattal járó, ugyanakkor a produktivitást jelentősen növelő megoldásokra.
 
Nagy Péter, a Control Labor Kft ügyvezetője számos előnyt lát a virtuális iroda fenntartásában: „Belvárosi címen vagyok elérhető, ugyanakkor nem kell fáradoznom egy saját iroda berendezésével és a fenntartáshoz kapcsolódó számtalan költség tervezésével. Nyugodtan kivehetek egy nap szabadságot is, hiszen van személyzet, aki felvegye a telefont és átvegye a postát.” (Profession)

A bejegyzés trackback címe:

https://papirmentes-iroda.blog.hu/api/trackback/id/tr993510980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása